راهنمای ثبت شرکت

شرکت ( کمپانی ) در لغت به معنای شریک شدن در مال یا کاری می باشد . در اصطلاح حقوقی، شرکت به قراردادی گفته می شود که بر مبنای آن شرکاء سود حاصل از شرکت را بین خودشان تقسیم کنند . یکی از مهم ترین کارها جهت راه اندازی شرکت، ثبت شرکت است . در حقیقت با این کار شرکت ها به فعالیت های خود اعتبار می بخشند و در راستا و بر اساس قوانین وضع شده، به فعالیت های خود ادامه می دهند .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت قانونی شرکت

  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه شرکت
  • کد ثناء برای تمامی اعضای هیئت مدیره
  • اساسنامه تکمیل شده شرکت
  • تاییدیه آدرس و کدپستی محل شرکت
  • تعیین حق امضای شرکت
  • سمت و سهام هر یک از اعضاء
  • 5 نام به ترتیب اولویت با حداقل سه سیلاب
  • صورت جلسه مجمع عمومی
  • پرداخت هزینه ثبت شرکت
  • فیش بانکی معادل 35 درصد سرمایه اولیه شرکت
  • تعیین سهامداران و بازرسین
ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت

  • انتخاب نوع شرکت مناسب
  • تعیین نام شرکت و دریافت تاییدیه
  • تهیه و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه
  • تکمیل مدارک و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها
  • دریافت کد اقتصادی و ثبت نام در مالیات

هزینه ثبت شرکت

فرآیند ثبت شامل چندین مرحله است که هر یک از آن ها نیازمند پرداخت هزینه هایی است . این هزینه ها می توانند شامل هزینه های دولتی، هزینه های مشاوره و هزینه های جانبی باشند .

کلام پایانی

موسسه ثبت کیا با بیش از 20 سال قدمت و تجربه به عنوان اولین و بزرگ ترین موسسه ثبتی، آماده مشاوره رایگان به صورت حضوری در تهران و به صورت آنلاین و تلفنی در سراسر ایران است . برای اطلاعات بیش تر و مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

02188882588 – 02188888273

تهران – ولیعصر – بالاتر از ونک – کوچه شریفی – پلاک 55 – واحد 13