شرکت ( کمپانی ) در لغت به معنای شریک شدن در مال یا کاری می باشد . در اصطلاح حقوقی، شرکت به قراردادی گفته می شود که بر مبنای آن شرکاء سود حاصل از شرکت را بین خودشان تقسیم کنند . یکی از مهم ترین کارها جهت راه اندازی شرکت، ثبت شرکت است . در حقیقت با این کار شرکت ها به فعالیت های خود اعتبار می بخشند و در راستا و بر اساس قوانین وضع شده، به فعالیت های خود ادامه می دهند .
مدارک مورد نیاز جهت ثبت قانونی شرکت
- مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء
- شرکت نامه
- تقاضانامه شرکت
- کد ثناء برای تمامی اعضای هیئت مدیره
- اساسنامه تکمیل شده شرکت
- تاییدیه آدرس و کدپستی محل شرکت
- تعیین حق امضای شرکت
- سمت و سهام هر یک از اعضاء
- 5 نام به ترتیب اولویت با حداقل سه سیلاب
- صورت جلسه مجمع عمومی
- پرداخت هزینه ثبت شرکت
- فیش بانکی معادل 35 درصد سرمایه اولیه شرکت
- تعیین سهامداران و بازرسین

مراحل ثبت شرکت
- انتخاب نوع شرکت مناسب
- تعیین نام شرکت و دریافت تاییدیه
- تهیه و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه
- تکمیل مدارک و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها
- دریافت کد اقتصادی و ثبت نام در مالیات
هزینه ثبت شرکت
فرآیند ثبت شامل چندین مرحله است که هر یک از آن ها نیازمند پرداخت هزینه هایی است . این هزینه ها می توانند شامل هزینه های دولتی، هزینه های مشاوره و هزینه های جانبی باشند .
کلام پایانی
موسسه ثبت کیا با بیش از 20 سال قدمت و تجربه به عنوان اولین و بزرگ ترین موسسه ثبتی، آماده مشاوره رایگان به صورت حضوری در تهران و به صورت آنلاین و تلفنی در سراسر ایران است . برای اطلاعات بیش تر و مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .
02188882588 – 02188888273
تهران – ولیعصر – بالاتر از ونک – کوچه شریفی – پلاک 55 – واحد 13