ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت اولین گام در حرکت به سوی فعالیت های اقتصادی به صورت قانونی است . منظور از ثبت شرکت رایگان، ثبتی است که به تنهایی و با دانش فرد متقاضی باید انجام شود و  نباید از موسسات حقوقی و مشاوره تخصصی هلدینگ ها برای انجام این کار، کمک گرفت .

اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و حتی خارجی می توانند در کشور ایران شرکت خود را به ثبت برسانند . لازم به ذکر است که انجام مراحل تاسیس شرکت کاملا رایگان نیست، اما از طریق روش های خاصی می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد .

هزینه هایی از سمت دولت تعیین شده است که فرد حتی اگر بدون کمک از موسسه ثبتی هم ثبت شرکت را انجام دهد، موظف به پرداخت این هزینه ها هست .

انواع شرکت های قابل ثبت رایگان

شرکت هایی که می توان به صورت رایگان ثبت کرد، به شرح زیر هستند :

  • شرکت های سهامی ( سهامی عام و سهامی خاص )
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

چگونگی ثبت شرکت رایگان

گام اول این است که به سایت اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی اینترنتی irsherkat.ssaa.ir  رجوع کنید . این تنها وب سایت رسمی ثبت شرکت رایگان است .

پس از ورود به این سایت، روی بخش پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کنید .

باید مشخص کنید که قصد ثبت چه شخصیت حقوقی را دارید . ( مانند ثبت شرکت مسئولیت محدود ) را انتخاب کرده و روی گزینه ادامه کلیک کنید .

برای ثبت شرکت از طریق سایت، بایستی فرمی را پر کرده و اطلاعاتی شامل : استان واحد ثبتی، شهرستان واحد ثبتی، مدت فعالیت شرکت، شروع سال مالی و … را وارد کنید . کدپستی 10 رقمی، شماره موبایل متقاضی، پست الکترونیک را به درستی وارد کنید . سپس تصویر امنیتی را وارد و روی گزینه گام بعدی کلیک نمایید .

شما عزیزان باید اطلاعات متقاضی را به درستی تکمیل نمایید . شامل تابعیت، نام و نام خانوادگی، شماره همراه، شماره ملی . سپس روی گزینه ادامه که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک نمایید .

شماره پیگیری 19 رقمی در این مرحله برای شما صادر می شود . اکنون باید نام شرکت را انتخاب کنید . نام های خود را بر اساس اولویت انتخاب کنید تا توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها بررسی شود .

اگر نمی دانید که آیا نام درخواستی شما برای ثبت شرکت رایگان، قبلا ثبت شده است یا خیر، روی گزینه اینجا کلیک نمایید .

نام درخواستی را در باکس مربوطه وارد کرده و بررسی نمایید که نام مورد نظر شما قبلا ثبت شده است یا خیر . شما 5 انتخاب دارید . پس از انتخاب نام، گروه فعالیت و زیر گروه فعالیت را انتخاب کنید . سپس روی گزینه ثبت کلیک کنید . اکنون میزان سرمایه را مشخص کرده و روی گام بعد کلیک نمایید .

اکنون باید اطلاعات سهامداران را وارد کنید . تعداد اعضای هیات مدیره و تاریخ جلسه هیات مدیره و … را در فرم مشاهده می کنید . در بخش پایین فرم بایستی سمت هیات مدیره نیز مشخص گردد .

اگر درخواست شما توسط سامانه پذیرفته شود، شماره پیگیری بارکد دار برای شما صادر می شود .

جمع بندی و کلام آخر

موسسه ثبت شرکت کیا، خدمات مشاوره ای در خصوص ثبت شرکت رایگان و نیز ثبت شرکت با پرداخت هزینه را ارائه می دهد . برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره های 02188882588 – 02188888273 تماس حاصل فرمایید . کارشناسان ثبت شرکت و ثبت برند کیا از ساعت 9 صبح تا 5 عصر پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند .