آشنایی با شرکت و ثبت شرکت

در این مقاله سعی داریم با مفهوم کلی شرکت، ثبت شرکت، مدارک لازم برای ثبت شرکت و … آشنا شویم . پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

شرکت چیست ؟

ابتدا به تعریف ساده ای از شرکت می پردازیم . شرکت از مصدر شرک و به معنای تک نبودن می باشد . کلمه شرکت خود یک کلمه عربی می باشد . شرکت در لغت به معنای شریک شدن در مال یا کاری می باشد .

شرکت به محل یا مجموعه ای گفته می شود که در آن تعدادی از افراد با جمع شدن دور هم و فراهم نمودن سرمایه لازم، تعهد به انجام کاری می دهند تا به هدف خود برسند و سود کسب شده را به نسبت سرمایه، میان خود تقسیم می کنند .

انواع شرکت ها

شرکت ها در یک تقسیم بندی کلی به دو گروه تقسیم می گردند :

  • شرکت های تجاری
  • شرکت های مدنی

شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تفاوت هایی با یکدیگر دارند . یکی از تفاوت های این دو شرکت در این است که در شرکت تجاری زمانی که امور مربوط به ثبت انجام گرفت، یک شخصیت حقوقی پدید می آید و وظایف مربوط به خود را دارد، اما در شرکت مدنی شخصی به نام شخص حقوقی وجود ندارد و اموال بین شرکا تقسیم می گردد .

طبق ماده 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، شرکت های تجاری به هفت نوع تقسیم می گردند  :

  • شرکت های سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

ثبت شرکت چیست ؟

هر شرکتی که تاسیس می گردد برای این که تمام فعالیت هایش در چهارچوب قانون صورت بگیرد، باید ثبت گردد . در واقع ثبت شرکت یک قرارداد تجاری است که بین افراد حقیقی و حقوقی بسته می شود تا تحت آن فعالیت کنند . ثبت شرکت اولین نیاز برای رسمیت دادن به کسب و کار شماست .  ثبت شرکت همانند سایر کارهای اداری دارای مراحل و قواعد و اصول خاصی می باشد . پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که روند ثبت شرکت سرعت بیش تری پیدا کند و در مدت زمان کوتاه تری کار ثبت شرکت صورت پذیرد .

برای شروع ثبت شرکت چه مدارکی را باید آماده کنیم ؟

برای ثبت شرکت باید مدارک لازم برای ثبت شرکت را آماده نمود . برای ثبت شرکت به یک سری مدارک عمومی و به یک سری مدارک اختصاصی نیاز است . مدارک عمومی ثبت شده در ارتباط با ثبت تمامی انواع شرکت ها یکسان و مشترک است . مدارک اختصاصی اما آن دسته از مدارکی است که مطابق با نوع شرکتی که اشخاص قصد ثبت آن را دارند، متفاوت و مختص به ثبت همان شرکت خواهد بود .

مدارک عمومی ثبت شرکت

  • کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضا و شرکای شرکت و بازرس شرکت
  • اوراق عمومی شرکت مانند اساسنامه و یا شرکت نامه شرکت

تصویر اسکن شده تمامی این مدارک باید در سامانه ثبت شرکت، بارگذاری گردد .

مدارک اختصاصی ثبت شرکت

مدارک اختصاصی ثبت شرکت ها در ارتباط با هر شرکت متفاوت است و بستگی به قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا قوانین موسسه تجاری دارد .

کلام آخر

ثبت شرکت ها اگر چه به ظاهر کار ساده ای به نظر می آید، اما نیاز به تخصص و مهارت دارد . به همین دلیل باید دقت داشته باشید که چه شرکت یا موسسه ای را برای کار خود انتخاب می کنید . شرکت کیا ثبت یکی از بهترین موسسات ثبتی است که بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد . یکی از مهم ترین خدمات این مجموعه این است که شما به صورت غیرحضوری هم می توانید ثبت شرکت را انجام دهید . این روزها هر فردی مشغله های خود را دارد، بنابراین بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی دارد .

برای مشاوره رایگان جهت انجام ثبت شرکت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

02188882588 – 02188888273

کارشناسان کیا ثبت در هر ساعت از شبانه روز از طریق واتساپ به صورت رایگان حاضر به پاسخگویی به شما عزیزان می باشند .

برای برقراری ارتباط از طریق واتساپ با کارشناسان کیا ثبت به سایت tasis24.ir مراجعه نمایید .