ثبت شرکت سهامی عام

در یک تقسیم بندی کلی، شرکت های تجاری به دو نوع شرکت های سهامی و غیر سهامی تقسیم می شوند . شرکت های سهامی خود به دو نوع شرکت های سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می گردند . در این مقاله به توضیحی از ثبت شرکت سهامی عام می پردازیم . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .

شرکت سهامی عام چیست ؟

در ابتدا به تعریفی از شرکت سهامی عام می پردازیم . شرکت سهامی عام از کامل ترین شرکت هایی است که تا به امروز ثبت شده است . شرکت سهامی عام یکی از شرکت های سهامی است که قسمتی از سرمایه آن از راه فروش سهام به غیر موسسان ( مردم عادی ) تامین می شود . سهام شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار داد و ستد می شود . تعداد سهامداران در شرکت سهامی عام قابل مقایسه با تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص نمی باشد . تنوع فعالیت این گونه شرکت ها بسیار متنوع و گسترده است و طیف وسیعی از فعالیت های تجاری و بازرگانی را شامل می شود . به صورت کلی باید گفت که کامل ترین نوع شرکت سهامی، شرکت سهامی عام است که برای امور مهمی چون تجارت با کشورهای خارجی و ایجاد کارخانجات، بانک ها و … تاسیس می شود .

ثبت شرکت سهامی عام

برای تشکیل شرکت های سهامی باید حداقل 5 نفر حضور داشته باشند و حداقل سرمایه لازم تهیه گردد . کلیه افرادی که با یکدیگر شریک هستند باید بیش تر از 18 سال سن داشته باشند . از نظر مالی باید به میزان 35 درصد از سرمایه شرکت را در بانکی که حساب شرکت در آن افتتاح شده است، نگهداری کنید تا زمانی که نوبت به چاپ آگهی ثبت شرکت سهامی عام در روزنامه رسمی برسد .

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • دو نسخه اظهارنامه شرکت
  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه صورت جلسه عمومی موسسان
  • دو نسخه از متن جلسه هیات مدیره شرکت
  • گواهی بانک جهت پرداخت 35% سرمایه شرکت
  • دادن مجوز و یا موافقت نامه اصولی از مراجع

مراحل تاسیس شرکت سهامی عام

  • ارائه طرح امضا شده اساسنامه یا اظهارنامه توسط موسسین
  • تهیه اعلامیه پذیره نویسی با انتشار در حداقل دو روزنامه کثیر الانتشار
  • 20 درصد سرمایه در شرکت نگه داری شود و 35 درصد آن به حساب شرکت در بانک قرار داده شود .
  • اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار

مزایای ثبت شرکت سهامی عام چیست ؟

شرکت های سهامی عام چندین ویژگی مهم دارند که باعث شده است سرمایه داران بزرگ رو به این شرکت ها بیاورند که این موارد عبارتند از : انتقال سریع سهام، جمع شدن سرمایه های اندک برای راه اندازی شرکت، مسئولیت اندک سهامداران در شرکت های سهامی و گرفتن سرمایه از طریق فروش سهام شرکت سبب جذب افراد به ثبت شرکت های سهامی عام شده است .

هزینه ثبت شرکت های سهامی عام

هزینه ثبت شرکت های سهامی عام بر اساس حوزه فعالیت شرکت، هزینه حق الوکاله، انتشار آگهی، تهیه و تنظیم اساسنامه، پست، دریافت کد اقتصادی و … تعیین می شود .

به دلیل نوسانات ارزی برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت سهامی عام با شرکت کیا ثبت در ارتباط باشید . مشاوران کیا ثبت با بررسی شرایط شما بهترین و اقتصادی ترین روش از نظر قیمتی را پیشنهاد می دهند .

امیدواریم توانسته باشیم با زبانی ساده تمامی موارد در حوزه ثبت شرکت سهامی عام را به اختصار برایتان بازگو نماییم .

کلام آخر

اگر قصد ثبت شرکت سهامی عام را دارید، مشاوران کیا ثبت می توانند اطلاعات جامع و دقیقی را در رابطه با این شرکت ها در اختیار شما بگذارند . وکلا و کارشناسان کیا ثبت تمامی خدمات ثبت شرکت را با رعایت قوانین در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهند . تنها کافیست با مشاوران کیا ثبت تماس بگیرید .

راه های ارتباطی  کیا ثبت : 02188882588 – 02188888273